כמה שוקל דוד שמש?

רוב הבתים בישראל בין אם מדובר בבנייני דירות ובין אם בבית פרטי, משתמשים בדוד שמש ודוד חשמל. כולנו מכירים את המערכת בעיקר ברמה השטחית שהיא היכולת שלה לספק עבורנו מים חמים ביום יום. אנו ממליצים לדעת על המערכת קצת יותר, במיוחד בכל אותם רגעים שאתם צריכים לרכוש דוד שמש ועליכם לדעת כמה ליטרים לרכוש. על הנושא הזה נדבר כעת.

 

איזה ליטרים של דודי שמש יש?

כשרוכשים דוד שמש, לא רוכשים אותו על פי משקלו, אלא על פי כמות הליטרים שלו. כמות הליטרים מתייחסת כמובן למיכל המים של הדוד. כיום ניתן לרכוש מכלים של דוד שמש עם 80 ליטרים, 120 ליטרים, 150 ליטרים ו-200 ליטרים. הכמות השכיחה ביותר בדירות היא בין 120 ליטרים ל-150 ויש לבצע התאמה לפי הצרכים של דיירי הבית. כאשר כמות הליטרים מספקת, אתם אמורים לחוות מקלחות עם מספיק מים חמים, על אף שלעיתים אין מים חמים עקב תקלות בדוד. למידע נוסף על תקלות אפשריות בדוד.

 

מזיגת מים לכוס
מזיגת מים לכוס

 

התאמת גודל הדוד לצרכים של הבית

איך מתאימים את הליטרים של הדוד לצרכים של הבית? הנוסחה של אנשי הדודים היא לחשב לכל אדם בבית מקלחת ממוצעת של 30-40 ליטרים מים. אם יש בבית אדם אחד או שניים, הרי שדוד של 80 ליטרים הוא בהחלט מספיק. משפחות עם ארבעה נפשות כבר יזדקקו לדוד של 150 ליטרים ומשפחות עם מספר דיירים גדול יזדקקו לדוד של 200 ליטרים. זה בדרך כלל החישוב שנעשה כאשר רוכשים דוד שמש.

 

האם יש דרך חישוב נוספת?

דרך חישוב נוספת לרכישת מיכל דוד עם ליטרים מתאימים לפי צורך, היא חישוב כמות המקלחות שמבצעים בבית. רוב האנשים מתקלחים פעם עד פעמיים ביום, אך אם יש בתים שצריכת המקלחות שלהם קטנה יותר או שהם מתקלחים פחות זמן ולכן מבזבזים פחות ליטרים של מים, יוכלו כמובן לרכוש דוד יותר קטן. בכלל בכל הנושא של חיסכון במים וחיסכון בצריכת המים למקלחת, יש גם חיסכון עצום בחימום המים שבדוד. ככל שהדוד קטן יותר, כך מחממים אותו פחות זמן.

 

מה גורם לנו לשלם יותר על חשמל בעת חימום המים בדוד?

יש מספר סיבות שיגרמו לנו לשלם יותר ולחמם יותר זמן את המים. הנה כמה מן הסיבות:

  • תקלות בדוד – כאשר יש תקלות בדוד החשמל או דוד השמש, אנו נוטים להפעיל את הדוד ליותר זמן ובכך אנו מבזבזים יותר חשמל. למידע נוסף על תקלות בדוד.
  • גרים בבניין משותף – בבניינים משותפים יש מערכת דודים משותפת ויש חוסר שסתום בין הצינורות המשותפים למכלים שבדירות. במצב כזה המקלחות מאוד מהר נעשות קרות ואנו נאלצים להדליק את הדוד ליותר זמן. כיום יש לנושא הזה פתרון שיצרה חברת לפיד וכדאי להכיר אותו. חפשו את פטנט הפקחום.

 

ניווט מהיר בכתבה
טלויזיה לבית או לעסק שלך
בעלי מקצוע
התקן טלויזיה לבית או לעסק שלך

אם אתה הולך להסתכל על העבודה של מישהו שמתקין טלויזיה לבית או לעסק שלך, אתה בטח תוהה מה הם בדיוק עושים. ייתכן שאתה גם תוהה

5 טיפים על נפט לחימום הבית
בעלי מקצוע
טיפים בנושא נפט לחימום הבית

הרבה אנשים מבקשים 5 טיפים לנפט לחימום הבית למה? הסיבות מגוונות ומגוונות אך בדרך כלל מסתכמות בשלושה. ראשית, מדובר בכסף. אנשים שאינם משתמשים בקמין ופשוט