בשנים האחרונות אי אפשר להתעלם מהטרנד אשר כבש את האינסטגרם- צילומי אוכל.
עוד ועוד אנשים הבינו את הפוטנציאל והחלו לצלם.
בתקופת הקורונה בה המסעדות סגורות לעת עתה,
מסעדנים רבים הבינו את הפוטנציאל בקידום המכירות- על כך בכתבה הבאה.
התאמת הזווית המתאימה למנה
מסעדנים רבים הבינו כי על מנת לתפוס את תשומת הלב של הלקוחות
שלהם בתקופת הקורונה עליהם להקדיש זמן רב לצילומים של אוכל באינסטגרם.
לא מדובר על טרנד של בני נוער אלא על אפשרות
להגיע לקהל הלקוחות בצורה נגישה בלי פילטרים.
על מנת ליצור את התמונה המושלמת, חשוב ביותר להקפיד
על זווית צילום בהתאם למנה – ככל שזווית הצילום תהיה מדויקת יותר, כך התמונה תצא טובה יותר.
התוצאה הטובה ביותר: צילום מנות ב45 מעלות ישיג את התוצאה הטובה ביותר
וכך הלקוחות יוכלו להתבונן במנה וליהנות הנאה מלאה, למרות שהם לא נמצאים במסעדה פיזית.
צילום ב90 מעלות: לעומת זאת, צילום המנה ב90 מעלות עשוי
להשיג את התוצאה ההפוכה- התמונה עשויה לצאת שטוחה ביותר למרות המראה המעניין.
במידה ומדובר על צילום קינוח הכולל שכבות רבות, הרי זה כבר סיפור אחר- יש צורך לצלם את המנות מגובה השולחן על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר.
טשטוש הרקע: כך או אחרת,על מנת ליצור תמונה מושקעת, ההמלצה היא לדאוג לטשטוש הרקע במטרה שהעוקבים יתבוננו בתמונה ולא במה שמצוי מסביב לתמונה. ככל שהלקוחות שלכם יתמקדו במנה שלכם, כך הם יהיו מעוניינים להגיע למסעדה שלכם בסיומה של תקופת הקורונה וכאשר המסעדות ישובו להיפתח.
אוכל לאינסטגרם צילום טוב לא דורש יותר מדי פילטרים
אם אתם מעוניינים להגיע לקהל הלקוחות שלכם באמצעות צילומי אוכל באינסטגרם, ההמלצה היא להישאר
כמה שיותר נאמנים למקור. כן, זה נשמע משונה היום התחרות גדולה וההיצע רחב ביותר, אבל ככל שהתמונה תהיה אותנטית יותר,
כך הלקוחות יהיו מחוברים לצילום. אם אתם בכל זאת מעוניינים לתת את הזווית של האינסטגרם, ההמלצה היא לתת עדיפות לפילטר lark האחראי על הבהירות.
Lo-Fi : מדובר בפילטר האחראי על הדגשה של צלליות והגדלה של הסטורציה.
Crema : אם ברצונכם להעניק מראה קרמי לצילומים, הרי בהחלט ניתן לעשות זאת באמצעות הפילטר הנ"ל.
אמנם באינסטגרם תמצאו שפע של פילטרים אשר יסייעו לכם להפוך את המנה למרשימה ביותר,
אבל לעיתים יותר מדי פילטרים עשויים להשיג את התוצאה ההפוכה ולכן כדאי ללכת על כמה פילטרים וכך לאפשר ללקוחות שלכם ליהנות מצילום איכותי ביותר.
חשיבותה של תאורה בעת הצילומים
צילומים של אוכל מצלמים באהבה או לא מצלמים בכלל? אין ספק כי מדובר במשפט מנצח הכולל
גם התייחסות לתאורה במסגרת הצילום. במטרה לקבל את תשומת הלב של קהל הלקוחות שלכם,
חשוב ביותר לתת את הדגש גם על התאורה. בין אם מדובר על צילום של עוגה או מנה אחרת, חשוב ביותר לתת את הדגש על תאורה נכונה.
ככל שתשומת הלב תהיה ממוקדת לתאורה, כך תהיה לכם האפשרות לתת עדיפות למנה.
ההמלצה היא למקם את המכשיר שלכם מאחורי גוף תאורה על מנת ללכוד
את הרגע המרשים ביותר. נוסף על כך, כדאי גם לעשות שימוש בפנס במטרה להאיר את המנה.
בחנו את הצבעים
על מנת ללכוד תשומת הלב של הקהל שלכם, חשוב ביותר להקדיש תשומת לב לצבעים.
אין ספק כי מנה צבעונית באינסטגרם תתפוס את תשומת הלב של הלקוחות שלכם בהשוואה למנה נטולת צבעים.